Joe Chal – Mialem szanse zostac bogatym Zydem!!!

                                                      Joe Chal – autor

 

 

“Pana historia emigracyjna jest troche podobna do mojej” – powiedzial R Opare – wlasciciel Nowego Ekranu w rozmowie telefonicznej ze mna!

Oczywiscie nie nalezy porownywac naszych charakterow bo roznimy sie ekstrymalnie,

W 81 roku zostalem zatrzymanym i po kilku miesiacach siedzenia w wiezieniu pod Pila razem z Rulewskim zaproponowano mi wyjazd /bardzo luksusowa propozycja wyjazdu bo moglem wybrac prawie kazde miejsce na kuli ziemskiej oprocz mojej kochanej Ojczyzny – Polski/.

Dano mi czas do namyslu dokladnie 5 min albo dlugie, dlugie siedzenie w “pierdlu”.

Jak sie okazalo paszport konsularny juz byl gotowy wraz z wilczym biletem.

Szybko trafilem doUSA ale niezbyt mi sie tam podobalo wiec poprosilem Ambasade Australii o emigracje wlasnie tu gdzie teraz jestem.

W Ashfield, gdzie postawilem pierwsze kroki zapoznalem kilku emigrantow z Polski i tak czas biegl pomalu.

Byly to dla mnie straszne czasy bo tesknilem za krajem, za rodzina i rodzicami, ktorzy zmarli zanim moglem ich ponownie zobaczyc.

Z praca nie bylo problemow a pieniadze wlasciwie przychodzily same.

Po roku chyba zapoznalem kilka rodzin zydow polskiego pochodzenia z najbogatszej dzielnicy zydowskiejSydney – Woollahra.

Szybko jednak zorientowalem sie, ze chca ze mnie zrobic “icka” i nawet szykowano dla mnie ladna zydoweczke na zone.

Niestety nici z wesela, poprostu zrozumialem, ze ten caly zament wokol mnie to tylko po to abym wpadl do machiny do ktorej nie chcialem wstapic a tymbardziej ja nakrecac.

Znajomosci z polakami zydowskiego pochodzenia, musialem zerwac chociaz nie przyszlo mi to tak latwo jak myslalem.

Jeszcze dlugo po odseparowaniu sie dostawalem listy i rozdzwanialy sie telefony, jedne byly z zaproszeniami ale bylo duzo nieprzyjemnych z pogrozkami.

W styczniu 1991 roku bardzo pozna noca zadzwonil telefon a osoba przedstawila sie “Nazywam sie Lui Shalija i jestem  Rabinem na cala Australie” zdebialem i nie wiedzialem co powiedziec.

Jak sie pozniej okazalo to wlasnie Rabin pelnil nieoficjalnie funkcje dyplomatyczne w Australii, poniewazAustralia zerwala stosunki z Izraelem.

Izraelita ciagnal dalem bardzo placzliwym ale milym, przyjaznym glosem “Panie Chal czy czytal pan dzisiejsze gazety? – nie czytalem ale duzo ogladam w TV” odpowiedzialem.

Prosze pana! Hussain morduje polakow wJerusalem zrzucajac na nich wielkie jak pociagi smiercionosne rakiety. Czy moze pan stac i patrzec jak pana rodacy w tym moi rodzice gina zabijani przez tego zbrodniarza?

Pan jako inzynier od tych rakiet wie najlepiej co to jest za bron “SCUD”?

–         W pierwszym momencie nie wiedzialem o jaka bron chodzi ale skojarzylem fakty i pomyslalem, ze napewno chodzi jemu o rakiety operacyjno-taktyczne 8K11 tzw R – 170, ktore nielegalnie zostaly sprzedane przez MON do Iraku z wykorzystaniem korytarza powietrznego w czasach kiedy polskie JW stacjonowaly na Wzgorzach Golan. Wiedzialem rowniez ze te rakiety byly zbyt kritkiego zasiegu aby doleciec do Izraela dlatego tez Irakijczycy przecinali te rakiety i wstawiali tam dodatkowo 1 m aby moglo sie tam zmiescic wiecej paliwa / paliwem byla zwykla ropa a utleniaczem kwas azotowy/

–         Pamietam jak dzis rakiety te sam dowozilem na Okecie /nie majac pojecia gdzie beda one transportowane/ i tam byly one pakowane na samolot transportowy / jakims cudem zachowalem do dzis “Паспортный лист” z tego transportu/

“Czy moglby pan jak najszybciej udac sie do Izraela pomoc panskim rodakom jako specjalista od tej broni, bilet lotniczy bedzie nawet jutro” – kontynuowal moj rozmowca a we mnie przechodzily dreszcze, zlosc, nienawisc ale szybko opamietalem sie i powiedzialem do Rabina;

“Panie Szalija czy moge sie nad tym zastanowic ?”Po czym rozmowa sie skonczyla i mialem swiety spokoj z tego rodzaju ludzmi.

Jako Polak, ktory skladal przysiege na swoja ojczyzne nigdy bym naszego kraju nie zdradzil nawet gdyby krajem ponownie rzadzila taka sama czy gorsza banda jak wtedy z Jaruzelskim i Kiszczakiem na czele.

Mam w sercu zal za to co mnie spotkalo do nich, ale jest tam miejsce dla mego honoru i godnosci, ktora cenie ponad wszystko.

Urodzilem sie Polakiem!

Katolikiem zostalem ochrzczonym!

I chce umrzec Polakiem!

Informacje o Joe Chal

Prezes Polsko-Australijskiej Fundacji na Rzecz Zdrowia i Rozwoju Dziecka
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

