Joe Chal: – Dlaczego nie PSL?

Joe small picture

Joe Chal vel Chalubowicz

Nominuję Pana Andrzeja Wiśniewskiego z Komitetu Wyborczego RdG/PiS, kandydata na Prezydenta Grudziądza mianem:

KONONOWICZA GRUDZIĄDZA!

Jeśli ktoś dobrze słuchał mojej wypowiedzi a raczej “Oświadczenia” to zapewne zauważył, że było ono poświęcone mojej rezygnacji z kandydowania na Prezydenta Miasta Grudziądza z Komitetu, który mnie o to poprosił a który nie gwarantował odpowiedniego wsparcia i zaplecza.

Najważniejszym powodem było jednak to aby wzmocnić grudziądzką opozycję w tych nadchodzących wyborach samorządowych, ponieważ dobro mojego miasta stawiam na pierwszym planie.

Proszę zauważyć, że w moich słowach nie rezygnowałem z całkowitego kandydowania a miałem cichą nadzieję, że któryś z Komitetów obudzi się lub doda więcej lodu do wiadra z wodą i poleje na swoją głowę.

Ponieważ jestem bardzo wyczulonym na prawdę i wszelkie przejawy łamania prawa to moją wypowiedź skierowałem do wszystkich tych, którzy mają w swoich sercach i urzeczywistniają w życiu zasady prawa i sprawiedliwości.

Moja wypowiedź i oferta wsparcia nie była skierowana tylko do PiS-u a do tych, którzy chcą cokolwiek zmienić w Grudziądzu, zresztą partia ta zrozumiała doskonale, że nie kieruję moich słów do nich, ponieważ nie było z ich strony żadnej reakcji czy odzewu.

Gdyby jednak podjęli oni rozmowy ze mną zapewne ich szanse wygranej zdecydowanie poprawiłyby się, ale z jednym zastrzeżeniem, że kandydat ich musiałby być na odpowiednim poziomie i z szansami na dokonanie po wygranej daleko-idących zmian i bardzo trudnych do przeprowadzenia reorganizacji. Praca a szczegolnie naprawa finansow Miasta bedzie wielkim wyzwaniem i poswieceniem sie nowego włodarza.

Nie mógłby to być człowiek, który rzuca bezpodstawne oskarzeniasam mówiąc o „sitwie i mafii obecnej władzy” a spytany przez dziennikarzy nie potrafi określić czy sprecyzować kogo ma na myśli, kręci i miesza pozostawiając jako swoją odpowiedź jedynie niezrozumiały bełkot. Ten samego człowieka, który chce reaktywować absurdalny pomysł „Stowarzyszenia Podupadających Miast”, czy składania Oświadczeń nie tylko przez zarządzających Miastem ale również przez ich całe rodziny.

„Panie Kandydacie na Prezydenta Grudziądza to trzeba zrobić w Sejmie RP odpowiednimi ustawami a my mamy wybory samorządowe, jeśli Pan tego zażąda od tych ludzi to gwarantuje, że Prokuratura się panem zajmie”.

Należałoby zadać również pytanie kandydatowi z RdG/PiS – „Dlaczego wstydzi się on swojej wykonywanej profesji bibliotekarza pracującego /bodajże/ na pół etatu w prowincjonalnej bibliotece wiejskiej w Mokrem pod Grudziądzem?

Moja matka zawsze mi wpajała: „Poznawaj ludzi lepszych i mądrzejszych od siebie a w ten sposób szybciej i lepiej wyjdziesz na lepszego człowieka”- ale temu kandydatowi z RdG biblioteka wyraźnie chyba szkodzi?

Jedyna partia, która zareagowała na mój apel to Polskie Stronnictwo Ludowe, które mimo, że pozostaje w koalicji rządowej to w wyborach samorządowych również jest w opozycji.

Nie chciałem na początku uwierzyć, że nikt z opozycji, tej nazywającej siebie ”prawicową” nie podjął tematu rozmowy ze mną a wyjaśnienie tego zignorowania mnie może być tylko jedno – „Jak tu dorwać się do żłobu!” a z tego co się zorientowałem to wcale im nie chodzi o dobro Miasta, chociaż mają to napisane w swoich deklaracjach.

Ponieważ mam swoje zasady i nikogo nie ignoruję zgodziłem się na spotkanie z udziałem Posła RP z partii chłopskiej, jedynie dlatego, że sam mieszkam na wsi, żyjąc z polskiej ziemi w szczęściu i harmonii z naturą.

W trakcie rozmowy doszedłem do wniosku a moi rozmówcy mnie utwierdzili w przekonaniu, że PSL jako partia związana ze wsią wiele traci na koalicji z PO i wiem, że wielokrotnie chciano wycofać się z tego związku, ale siłę oddziaływania jaką partia przy władzy otrzymuje i możliwości maksymalnego wsparcia dla wsi przedstawiano jako priorytet, który niestety ma swój koszt.

Gdyby nie ta partia to rolnicy byliby w tragicznej sytuacji po wprowadzeniu embarga przez Rosję na polską wieprzowinę, warzywa czy owoce.

Zaoferowano mi jako bezpartyjnemu bardzo wysoką pozycję 2 na swojej liście Okręgu wyborczego nr 3 do sejmiku kuj-pom. z Komitetu Wyborczego PSL i tylko od mojej osoby będzie zależało czy będę mógł tam się dostać i z pozycji „wojewódzkiego parlamentu” czynić zmiany a nawet w pewnym sensie nadzorować i pomagać regionowi, Miastu i powiatowi.

Propozycja wydaje mi się bardzo ciekawa a mając na uwadze, że jest to partia z wielkimi tradycjami z nieugiętym historycznym przywódcą Wincentym Witosem oraz trudnościami z jakimi musieli się zderzyć o przetrwanie w okresie zniewolenia przez PRL – to właśnie oni w trudnych chwilach, które najprawdopodobniej jeszcze nastąpią zawsze byli, są i będą „Żywili i bronili” Polski i Polaków.

Informacje o Joe Chal

Prezes Polsko-Australijskiej Fundacji na Rzecz Zdrowia i Rozwoju Dziecka
Ten wpis został opublikowany w kategorii Polityka i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

